Ülkemizde bir şey
yapılmadan önce aylar öncesinden medyada reklamı yeterince yapılır. Medyada yer
alan durum sanki faaliyete geçmiş gibi anlatılır… Hâlbuki medyadaki bu durum
bazen faaliyete bile geçmiyor ya da anlatıldığı gibi geçmiyor.
Uygulamayı ortaya koyan iktidar hemen bununla siyasi şov yapmaya
kalkıyor. İktidar karşıtları ise iyide olsa başlarlar kötü yönde eleştirmeye…
Doğruya doğru demek lazım. Dik durmak lazım. Yanlışa da aynı şekilde yanlışsa
yanlış denilmeli. Mantıklı olarak.
Teknolojiyi elimden geldiğince yakından takip etmeye çalışıyorum. Tablet
bilgisayarların dağıtılacağı haberini her zaman ki gibi ilk olarak medyadan
duyduk aylar öncesinden… Ne güzel dedim içimden… Çok güzel bir uygulama
aslında. Ancak daha sonra düşününce Fatih Projesi adı altındaki bu projenin zamanlamasının
yanlış ve alt yapısının da eksik olduğunu düşündüm.12 yaşındaki bir
çocuğa hadi seni evlendirelim demek ne kadar mantıklı ise Fatih Projesinin
zamanlaması açısından da o kadar mantıklı. En azından proje belli bir aşama
çerçevesinde zamana dağıtılarak yapılabilir. Projeden önce daha önemli olan
ihtiyaçlar giderilmeli.Bu gün işsiz birinin temel ihtiyaçlarını karşılamadan
gidip bir lüks bir araba,İPAD gibi bir şey almaya kalkması gibidir Fatih
Projesi.
Bugün
ilköğretimi-ortaöğretimi bıraktım. Üniversitelerde dahi basit bir Office
uygulamasını bile doğru düzgün kullanamayan öğrenciler mevcut. Teknolojiden
korkan öğrenciler var. Bilgisayarda sadece facebook ve oyun kültüründe takılıp
kalan öğrencilerin haddi hesabı yok. Ancak bilgisayarda bir materyal tasarlama,
öğrencileri için faydalı bir şekilde kullanma vs. amaçları doğrultusunda
kullanan öğrenciler ve öğretmeler çok az… Basit bilgisayar eğitimleri veriliyor
okullarda.
Bunlar çözülmeli öncelikle.”Geçenlerde lisedeki bir hocam basit bir
Powerpoint sunusunu hazırlamanın çok zor olduğunu ve akıllı tahtayı kullanmanın
da kendisine zor geldiğini ifade etti.”Hiçbir şey diyemedim.
Öğretmen faktörü düşünülmüyor çünkü.
İstediğiniz kadar proje uygulamaya koyun. Amacına ulaşmadıktan sonra ekonomik
olarak zararından başka ne yararı var. Proje bu eğitim-öğretim yılının
2.döneminde pilot okullarda uygulanmaya başladı. Uygulanan pilot okullara baktım.
Bu durum öyle gösteriyor ki tablet bilgisayarların gerçek ihtiyaç sahiplerinin
eline ulaşması baya zaman alacak...
Hemen duygularımız aklımızın önüne geçiyor.”Amerika’daki öğrenciler
kullanıyorlar. Benim Ahmet’im, Mehmet’im neden kullanmasın?”diyoruz. Tamamen
katılıyorum. Ahmet, Mehmet, Ayşe… Fazlası ile hak ediyor. Bundan önce daha
önemli şeyleri hak ediyorlar.
-50 kişilik sınıf mevcudu yerine daha düşük
mevcutları hak ediyorlar.
-Birleştirilmiş sınıf uygulaması yerine
daha iyi uygulama hak ediyorlar.
-Daha iyi öğretmenleri hak ediyorlar.
(Öğretmenler çoğu yerde okulun temizlik görevlisi ihtiyacını karşılıyor. Eğitim
fakültelerinin durumu belli ülkemizde.)
-Fiziki açıdan daha iyi derslikler hak
ediyorlar.
-Okulun birçok ihtiyacı ailelerden
karşılanıyor. Bunun yerine devlet karşılayabilir.
(bu sıralama sayfalarca arttırılabilir)
…
Bunun yerine öncelikle iyi bir alt yapı çalışması yapılabilir. İyi bir
bilgisayar eğitimi verilmeli. Ülkemizde tüm okullara her sınıfa Akıllı tahta
uygulamasına geçilmeli ancak buna paralel olarak ÖĞRETMEN YETİŞTİRİLMESİ konusu
iyice düşünülmeli. Kilit noktası olan öğretmen faktörünün göz ardı edilmemesi
gerekiyor.
Yeniliklere karşı koymakta çok zor. Öğretmenler ve öğretmen adayları da
facebook,oyun kültüründen ziyade kendilerini tüm alanlarda olduğu gibi
teknoloji konusunda hemen geliştirmelidir. Aksi takdirde yarın sınıflarının
önünde cahil bir öğrenci konumuna düşebilirler.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder